fbpx
Menu
HOMAN SOLAR

De hele regio verduurzamen met Homan Solar!

What we did

  • Social Advertising
  • Google Search Engine Optimization
  • Lokale media en PR

Homan Allicht verzorgd tijdelijke stroomvoorziening bij evenementen, maar corona gooide roet in het eten. Ondernemer en eigenaar Peter Homan schakelde razendsnel en met de hulp van Four Marketing genereren zij een berg offerteaanvragen voor zonnepanelen in de regio.

Het nieuwe kindje: Homan Solar

Homan Allicht bestaat 85 jaar en is marktleider op het gebied van feestverlichting en aggregaat verhuur. Tijdens grote evenementen verzorgt men de complete energievoorziening, maar gedurende de lockdown(s) even niet. Tijdens de pandemie gooide het familiebedrijf het roer om: met technische kennis van elektriciteit en aansluitingen, hoogwerkers en collega’s zonder hoogtevrees is men de duurzame hoek van de zonnepanelen installatie ingedoken. Homan Solar is geboren!

  • Na 84 jaar B2B, plotseling naar B2C

    Tot het ontstaan van Homan Solar, genereerde Homan zijn business in de B2B markt. De website, social media en andere online-instrumenten waren dus altijd ondergeschikt. Met het betreden van de particuliere zonnepanelen markt, is dit veranderd. De belangrijkste bron van offerteaanvragen is de website. Hier vindt men de nodige informatie en laat een bezoeker bij interesse zijn of haar naam, e-mailadres en telefoonnummer achter. Op het moment dat het team van Four Marketing betrokken werd, was er nog geen onlineverkeer. De eerste klanten waren met behulp van de lokale media gegenereerd en van mond tot mond nam de bekendheid toe. Geen Google Ads, geen Facebook of Instagram campagne en organisch nergens te vinden. Uitdaging…!

     

    Wij hebben met ons team de mouwen opgestroopt en zijn met het enthousiaste en ondernemende team van Homan aan de slag gegaan. Met behulp van onder meer een marktonderzoek, doelgroepscans, keywordanalyses en een 0-meting zijn wij tot onze strategie gekomen. Op Google is er ingezet op zoekmachine-optimalisatie. Homan is een local hero en die status wordt ook binnen de zoekmachines neergezet. Door de stijgende gasprijzen werden de clicks op Google duurder, dus geen cpc campagnes.

     

    Op social media zijn we gestart met lead-ads. De doelgroep converteerde op Facebook en Instagram, waarna er met een adequate telefonische opvolging een vervolg aan gegeven werd. Nu wij de doelgroep goed kunnen bereiken, hebben de lead-ads plaatsgemaakt voor traffic campagnes: een bezoeker laat zijn gegevens achter op de website, waardoor het minder arbeidsintensief is.

     

HET RESULTAAT

Met de multichannel strategie bereiken we een recordaantal offerteaanvragen en de kwaliteit is goed. Homan Solar groeit en de agenda is bomvol. Nieuwe uitdaging: we zijn met onze recruitment aanpak het team van Homan Solar aan het uitbreiden, zodat de installaties binnen een redelijk termijn plaats kunnen blijven vinden. Dus, ken of ben jij geschikt als zonnepanelen installateur? Laat je gegevens achter!

  • Een recordaantal leads met een gemiddelde CPA van €25,-
  • Relevant organisch verkeer van 0 naar +2000 bezoekers per maand

 

Alisa vertelt je graag meer!